Cosmic Audrey

Dor, duduie, dinți de lapte

In zapada on September 22, 2010 at 7:31 pm

Rochiile ei aveau flori, păsări, și niște geometrii abstracte pe care le-am mai regăsit doar pe baticele din piețele de provincie și talciocuri. Avea un șifonier dospit de comori, la care îmi căscam ochii de fiecare dată când se deschidea, ca un bal. Când am cunoscut-o, își vopsea părul în cărămiziu moale și purta mărgele. Acum nu mai știu dacă și-l vopsea în amintirea lui sau ca să înșele vârsta. Îngrijea o crăciunică ce nu înflorea niciodată.

Mâinile îi erau întotdeauna reci și aspre. Mirosea a pudră și parfum de budoar franțuzesc. Încercam mereu să mă joc cu inelul ei prea mare, ca un coșuleț aurit. Credeam că-i cel mai cel de pe lume. Și cerceii, cerceii la fel. Mergeam cu autobuzul 102, îmi arăta, a mia oară, serele. Cel mai mult îmi plăceau serele.

Mai târziu, i-am purtat cerceii. Argintul îmi provoca alergii teribile, așa că s-a stabilit să-i iau pe aceia. În curtea școlii, toate fetele au izbucnit în râs – Ce-s cerceii ăștia de babă, făi! Nu le-am spus nimic. Dudui, ar fi zis ea, trecând cu mândrie mai departe. Mă învelea cu pătura roșie, aspră din păr de cămilă și îmi plăcea să cred că-i din puf de lebădă.

Mi-au căzut toți dinții de lapte înainte să împlinesc zece ani. A venit Crăciunul, ea s-a dus înainte de prima ninsoare.  La bunici, doar bunici să le spui, nu mama-mare și tata-mare, mamaie or tataie, îmi spunea acel bătrân, în parc. Mama a dat rochiile la cine a apucat. Au rămas ochelarii, papucii, inelușul și cerceii. Două albume pline ochi de sepia decolorată. Poza de promoție a liceului economic, 1945, Moș Nicolae la Mizil, mama mea copil, surorile, Bunicul.

În seara asta, lipsești cât pentru treisprezece ani.

  1. Cred ca a venit timpul ca cerceii si inelusul sa fie de acum ai tai. M-ai facut sa plang. Te iubesc.

Leave a Reply

