Cosmic Audrey

Leapşa cu cărţi

In carti, deviatii de stereo, The Collection on February 2, 2009 at 1:32 pm

Leapşa cu cărţi am găsit-o pe blogul Luciei Verona şi mi-a căzut cu tronc imediat.

Zice aşa:

1. Care este cea mai bună carte citită de tine?

Cea mai bună citită de mine nu înseamnă neapărat cea care mi-a plăcut cel mai mult.. Aşa că fie Particule elementare şi Platforma (Michel Houelbecq), Noi (Evgheni Zamiatin), Extrem de tare şi incredibil de aproape (Foer), Numele meu fie Gantenbein (Max Frisch), Colecţionarul (Fowles), Ignoranţa (Kundera), Greaţa (J P Sartre), Rochia cea nouă (Linda Grant), Existenţa tragică (D D Roşca), Manechinele (Schultz), Friends, fashion, fame (Edmonde Charles-Roux), Smulgătorul de inimi (Vian), Rinocerii (Ionesco)..şi multe de care nu-mi amintesc as we speak.

2. Ai făcut cadou cărţi?

Doar celor care le merită..

3. Care este viitorul literaturii?

Habar n-am. Aştept să mă lămurească Simona Popescu şi am să vă spun.

4. În ce limbi ai citit cărţi?

Română şi engleză. French broke down pe drum.

5. Ce cărţi “celebre” nu ţi-au plăcut?

Castelul lui Kafka şi majoritatea – foarte asemănătoare şi repetitive de altfel – ale lui Sade. M-am plictisit de la un punct, da.

6. Ce ţară a produs cea mai bună literatură?

Din păcate, nu asta.

7. Iei notiţe din cărţile pe care le citeşti?

Din când în când.

8. Cam cîte cărţi ai citit pînă acum?

Prea puţine, oricum.

9. Cu ce cărţi ai dormit în braţe de plictiseală?

Cu niciuna. Dacă m-am plictisit, am renunţat în timp util.

10. Ce înseamnă cărţile pentru tine?

Cea mai bună cale de a mă sustrage din faţa lucrurilor neînsemnate.  Un mare acasă în mijlocul acelui acasă care nu mai este.

11. Care este cea mai scumpă carte pe care ai cumpărat-o?

N-a fost vreodată un criteriu..deci, niciuna.

12. Care era cel mai tare final al unei cărţi citite de tine?

Finalul din “Extrem de tare şi incredibil de aproape” – breathtaking.

Sfârşitul de la “NOi”.

13. Care este cea mai influentă carte citită de tine?

Nu înţeleg întrebarea asta. Influentă pentru cine? Pentru mine sau pentru omenire, pentru alţii, în general? Cred că la pct. 14 e un răspuns mai pertinent..

14 Care scriitor te-a influenţat cel mai mult ?

Boris. Îndeaproape, Michel, Charles şi Jerome David.

15. Cât de repede citeşti o carte?

Într-o zi, dacă am timp şi cartea e bună. Ziua se poate prelungi la zile şi săptămâni, dacă timpul se rezumă la minutele petrecute în metrou..

16. Poate literatura să schimbe lumea?

Ar putea, dar nu mă bazez pe asta.
Leapşa cu cărţi merge mai departe la Ivo, Miss Catmime, Rebeca, Alexandra, Bird şi Catz. Şi la cine mai doreşte.

  1. Nu am putut rezista!
    “Leapsa a la Proust”:
    1. Jeffrey Eugenides, Middlesex, Buzatti, Desertul tatarilor, Canetti, Orbirea, Norman Manea, Intoarcerea huliganului.
    2. Intotdeauna dintre cele care imi placeau mie😀
    3. “Mai putina experienta si mai multa exploatare.” Deocamdata ne confruntam cu situatia inversa.
    4. in limba sparga…dar si in franceza, engleza, romana.
    5. Proust, Swann
    6. “Tara de dincolo de negura”…poate Franta
    7. Prefer post-it-urile in culori vesele.
    8. Nu suficient de multe
    9. Proust, iarasi…
    10. Mai degraba ce insemn eu pentru ele…insasi conditia lor de existenta.
    11. Scumpa …adica “draga”…cea de la anticariat, in care am gasit o floare de colt presata.
    12. Robbe-Grillet, In labirint…de fapt nu are un final.
    13. Codul bunelor maniere…sper!
    14. L-am tradat pe Hesse apropiindu-ma de Thomas Mann iar Eliade m-a impins catre Papini.M-am imaginat culegand nuferi alaturi de Vian -din aia de impartit pe la cei dragi…si m-am suparat pe Carta cand mi-a spus:”Dumneavoastra imi sunteti acum straina, ah, Clementina!”
    15 Poate …lumea interioara

  2. Mi-a scapat o intrebare…am citit prea repede

Leave a Reply

